Problems of training chemical engineers of the European model under Bologna process

  • S. Rakhmadiyeva L.N. Gumilev Eurasian National University, Astana
  • Gulzhakhan Yeligbayeva L.N. Gumilev Eurasian National University, Astana
  • G. Кuvshinov L.N. Gumilev Eurasian National University, Astana
  • S. Simons L.N. Gumilev Eurasian National University, Astana
  • Zh. Yeskeldinova L.N. Gumilev Eurasian National University, Astana
  • A. Gazizova L.N. Gumilev Eurasian National University, Astana

Abstract

Article deals with problems of training for chemical and petrochemical industries in the western three-stage model of the Bologna process and curriculum development of educational programs in chemical engineering in the framework of the EU Tempus.

References

1. Ward, A, Jaenek,J, Thiriet, J.M. The application of the Tuning Methodology to the Electrical and Information Engineering Disciplines across Europe, an EIE Surveyor Project. //EAEEIE Annual Conference, Prague, 2007. – P. 93-99.

2. ГОСО РК 5.04.034-2008 «Послевузовское образование. Докторантура. Основные положения» от 6 мая 2008 г. № 259.

3. ГОСО РК 5.04.033-2008 «Послевузовское образование. Магистратура. Основные положения» от 6 мая 2008 г. № 259. 

4. ГОСО РК 5.04.019-2008 «Высшее образование. Бакалавриат. Основные положения» от 23 января 2008 г. № 26.

5. ПР РК 40.1.01-2008 «Государственная система стандартизации Республики Казахстан. Общие требования к построению, изложению, оформлению, содержанию и обозначению государственных общеобязательных стандартов образования».

6. Государственная программа развития образования в Республике Казахстан на 2005-2010 годы, утвержденной Указом Президента Республики Казахстан от 11 октября 2004 года № 1459.

Published
2012-03-31
How to Cite
Rakhmadiyeva, S., Yeligbayeva, G., КuvshinovG., Simons, S., Yeskeldinova, Z., & Gazizova, A. (2012). Problems of training chemical engineers of the European model under Bologna process. Chemical Bulletin of Kazakh National University, 65(1), 155-160. https://doi.org/https://doi.org/10.15328/chemb_2012_1155-160