Problems of training chemical engineers of the European model under Bologna process
Abstract
Article deals with problems of training for chemical and petrochemical industries in the western three-stage model of the Bologna process and curriculum development of educational programs in chemical engineering in the framework of the EU Tempus.
References
1. Ward, A, Jaenek,J, Thiriet, J.M. The application of the Tuning Methodology to the Electrical and Information Engineering Disciplines across Europe, an EIE Surveyor Project. //EAEEIE Annual Conference, Prague, 2007. – P. 93-99.
2. ГОСО РК 5.04.034-2008 «Послевузовское образование. Докторантура. Основные положения» от 6 мая 2008 г. № 259.
3. ГОСО РК 5.04.033-2008 «Послевузовское образование. Магистратура. Основные положения» от 6 мая 2008 г. № 259.
4. ГОСО РК 5.04.019-2008 «Высшее образование. Бакалавриат. Основные положения» от 23 января 2008 г. № 26.
5. ПР РК 40.1.01-2008 «Государственная система стандартизации Республики Казахстан. Общие требования к построению, изложению, оформлению, содержанию и обозначению государственных общеобязательных стандартов образования».
6. Государственная программа развития образования в Республике Казахстан на 2005-2010 годы, утвержденной Указом Президента Республики Казахстан от 11 октября 2004 года № 1459.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.